יבנה חינוך
יבנה היא אחת הערים המובילות בישראל בהשקעה היחסית לילד וביישום תפיסות חדשניות בהוראה. משאבים רבים הושקעו במערכת החינוך – מחשבים, מעבדות משוכללות ועזרים טכנולוגיים- על מנת לאפשר לתלמידים רכישת המיומנויות הנדרשות להתמודדות עם עולם המחר בתחומי טכנולוגיות המידע, המדעים, האמנויות והספורט.
קו מנחה בתחום תוכניות הלימודים הוא חדשנות יצירתיות ופריצות דרך מתוך מגמה לאפשר לכל תלמיד למצוא את דרכו ולממש את כישרונותיו תוך הפיכתו לאדם ערכי ותורם בחברה. בוגרי התיכוניים עומדים במקום גבוה בהישגים הארציים בבחינות הבגרות ומוצאים דרכם בהצלחה בשירות הצבאי, באקדמיה ובעסקים. ילדי העיר נהנים מעשרות פרויקטים פדגוגיים חינוכיים חדשים ומתמשכים עם צוות מקצועי ומיומן המכשיר אותם לעולם רחב של ידע והישגים.
שליחות כדרך חיים
ההשקעה העצומה של עיריית יבנה בחינוך באה לידי ביטוי במגוון פעילויות ומיזמים חינוכיים יוצאי דופן אותם מממנת העירייה מתקציבה. ראש העיר, צבי גוב-ארי יוזם ומעודד פעילויות אלה בבתי הספר מתוך מטרה להקנות לתלמידים "ארגז כלים" המותאם לאתגרי המאה ה-21.
אחת התכניות שמובילה העירייה היא שיפור האקלים הבית-ספרי באמצעות הקניית תכנית גישור המשלבת תלמידים, הורים ומורים. התכנית הצליחה בשנים האחרונות לשנות משמעותית את התנהגות התלמידים תוך צמצום קונפליקטיים ומתחים ותפעל השנה בקרב כל תלמידי שכבת כיתות ד' ו-ו'.
העירייה מממנת זו השנה השלישית ברציפות את תכנית "נס טכנולוגיות" לפיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע בקרב 125 תלמידי תיכון. התכנית בשיתוף חברת "נס טכנולוגיות ישראל" מיועדת לתלמידים מצטיינים הנדרשים לבצע פרוייקט מחקר ופיתוח בדומה לחברת הזנק (Start Up). תכנית זו (350 שעות) נחשבת לייחודית לאור שיתוף הפעולה בין העירייה, מוסדות חינוך וגוף טכנולוגי עסקי מוביל ומיועדת לתלמידים מצטיינים ומחוננים בני 15-18. אשתקד זכו תלמידי יבנה במקום הראשון בתחרות הארצית על פיתוח רעיוני של מערכת הנחייה לעיוורים.
בשנת הלימודים הנוכחית יורחב שיתוף הפעולה בין מערכת החינוך העירונית ומכללת שנקר. תלמידי מגמת העיצוב והאמנויות בתיכון "האלון" (י'-י"ב) יפגשו עם מיטב המרצים ומורי המכללה ויהנו מלימודים ברמה אקדמית. בתיכון "האורן" שיתוף הפעולה יבוא לידי ביטוי במגמת התקשורת.
בנוסף, משתפת העירייה פעולה עם אוניברסיטת בר-אילן בפרויקט לימודים לקראת תואר ראשון במתמטיקה כבר בגיל 19. תלמידים בגילאי 12 -13 משתתפים בשיעורי 'חשיבה מתמטית' ובכיתה י' עוברים את בחינת הבגרות במתמטיקה ברמה של 5 יח"ל כאשר לימודיהם בתיכון מתקיימים במקביל ללימודים באוניברסיטה בדרך לתואר הראשון.
רפורמת אופק חדש תורחב השנה מבתי הספר היסודיים לחטיבות הביניים האלון והאורן שייהנו זו השנה השנייה מתוכנית הרפורמה בחינוך העל-יסודי עוז לתמורה, לאחר שמשרד החינוך נענה לדרישת ראש העיר להכליל את שני התיכונים בתכנית במתכונתה המלאה וכבר בשנה הראשונה ליישומה.
בתיכון הדתי 'נריה' ובאולפנא לבנות תפעל זו השנה השנייה תכנית "אופק לבגרות" שעיקרה הכנת התלמידים והתלמידות למבחני הבגרות באמצעות הקצאת שעות לימוד והכוונה על-ידי מורי ארגון "ברנקו וויס".
העירייה ממשיכה בתהליך לקבלת תו איכות למוסדות חינוך המקביל ל- ISO9002 במגזר העסקי. עד כה הוענק התו לשישה בתי-ספר ובשנה"ל תשע"ג ימשיכו בתי הספר בתהליך זה.
ראש העיר, צבי גוב-ארי: "מערכת החינוך ביבנה שואפת להכין את בוגריה לחיים, כשבאמתחתם צידה לדרך, צידה הכוללת ערכים ונורמות, ידע והישגים, כלי חשיבה, מיומנויות חברתיות ונשיאה באחריות. אנו רואים בחינוך ילדינו יעד חשוב במעלה אשר עומד בראש סדר העדיפויות העירוני כמנוף להישגיות. גם השנה נשקוד על קידום מערכת החינוך כמתחייב מהתפישה החינוכית הכלל-עירונית, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים, כולל משרד החינוך, קהילת ההורים, מנהלי בתי הספר, מינהל החינוך, הצוות החינוכי בבתי הספר, הגננות והסייעות, וכלל הגורמים המסייעים: השירות הפסיכולוגי, מיט"ל, מתי"א, הרשת למרכזים הקהילתיים, מחלקת הנוער ועוד".&
מגיעים לבגרות
יותר תלמידים ניגשים לבחינות הבגרות במתמטיקה ואנגלית ברמה של 4-5 יחידות לימוד. מגמות המדעים והטכנולוגיה- ביוטכנולוגיה, רובוטיקה-אלקטרוניקה, תקשורת, עיצוב גרפי, מחשבים וטכנולוגיות מידע, ביולוגיה, כימיה ופיזיקה מעניקות לבוגריה כלי חיוניים להצלחה בהמשך הדרך. בצד לימודים אלה מוצעים לתלמידים מגוון תחומי דעת ברמה של 5 יח"ל- אמנות, קרימינולוגיה, סוציולוגיה, תנ"ך, מחול, ספרות ותושב"ע. הישגי הבגרות של תלמידי יבנה הם מהגבוהים ביותר בארץ.
חינוך – ציון מצויין
פרס החינוך הארצי
פרס החינוך המחוזי
פרסים בית-ספריים ברמה הארצית והמחוזית
פרס יחידת נוער מצטיינת
מקום ראשון ארצי בתחרות לפיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע
מקום הראשון בתחרות "גם אני יכול" לאשכולות פיס למדעים וטכנולוגיה
מקום ראשון ב"אולימפיאדה וירטואלית" לתלמידים
פרס תחרות FLL ברובוטיקה
ציון לשבח על הישג מרשים של תלמידי כיתות "אומץ" בבחינות הבגרות בתיכונים.