חדשות



אלפי ילדי הגנים העירוניים בפעילות ספורטיבית בסימן אורח חיים בריא

אלפי ילדים בגני החובה העירוניים ביבנה משתתפים בימים אלה בימי שיא ספורטיביים במסגרת התכנית היישובית לקידום אורח חיים בריא ופעיל לכל גיל ביוזמתו ובתמיכתו של ראש העיר, צבי גוב-ארי.

במסגרת ימי הספורט המתקיימים באולם מרכז הספורט משתתפים אלפי ילדי הגיל הרך והם רוכשים הרגלים התורמים לשיפור איכות החיים, פעילות גופנית סדירה והעלאת המודעות לשמירה על אורח חיים פעיל ובריא. מלבד החשיבות של העיסוק בפעילות גופנית וניצול נבון של שעות הפנאי, לחינוך הגופני השפעה בהקניית ערכים כגון סובלנות, הגינות, שיתוף פעולה, עזרה הדדית וכבוד לזולת.

את הפעילות מובילה מחלקת גני הילדים באגף החינוך בשיתוף המחלקה לספורט. במהלך ימי השיא השתתפו הילדים בתחנות ספורטיביות המסייעות בפיתוח יכולות מוטוריות, קוגנטיביות וחברתית, פיתוח וחיזוק הדימוי והביטחון העצמי, עידוד לאהבת התנועה - והכל תוך הנאה מרובה. הפעילות התקיימה בהדרכת מורים מוסמכים בתחום חינוך גופני ותנועה בגיל הרך.

ראש העיר, צבי גוב-ארי רואה חשיבות בקידום אורח חיים ופעיל בקרב ילדים בפרט ותושבי העיר בכלל, ומקדם יוזמות לעידוד העיסוק בספורט העממי והקהילתי. גוב-ארי נתן את האות לפתיחת הפעילות בימי השיא, בירך את הילדים והורים ועבר בין התחנות השונות. "מרבית הפעילויות התנועתיות שהיו חלק משגרת חיינו בעבר התחלפו בשנים האחרונות בישיבה ממושכת מול המסכים השונים ולכן קיימת חשיבות בשילוב התנועה בשגרת החיים", אמר ראש העיר והוסיף כי "למערכת החינוך תפקיד מרכזי בהקניית הרגלים ויצירת אורח חיים בריא בקרב ילדים בגיל הרך ואנו בהחלט מאמינים בכוחם לשמש סוכני שינוי באמצעות ההשפעה על הוריהם ועל בני המשפחה". ראש העיר הודה לשותפים בהובלת התכנית- למחלקת הגנים בניהולה של רוחמה בן-אליעזר, המחלקה לספורט בניהולו של שאול דוד, רכזת התכנית, אורלי גיירו, הגננות והסייעות וההורים המלווים.

ומותאמת לילדים- העדפת מזון בריא, שתיית מים במקום משקאות ממותקים, עידוד אכילת פירות וירקות, הימנעות ממאכלים עתירי שומן ועתירי סוכר, הפחתת שעות מסך ועידוד פעילות גופנית, והידוק הקשר שבין תזונה ובריאות.

טיפים לאורח חיים בריא לילדים ולבני נוער:

1. אכילת ארוחת בוקר בבית, לפני היציאה לגן ובית-הספר. ארוחת בוקר משפרת תפקוד וקשורה עם סיכון מופחת להשמנה.

2. הגעה עצמאית לבית-הספר: ברגל או באופניים (עם קסדה) אם המרחק ותנאי הכבישים מאפשרים זאת.

3. בארוחת 10 להעדיף כריך בריא, פרי וירק.

4. פעילות גופנית בבית-הספר: השתתפות פעילה בשיעורי חינוך גופני; לנצל את ההפסקות למשחקי כדור, פנאי ונופש, ו"משחקי רחוב" כגון: קלאס, גומי, "שלושה מקלות" ועוד.

5. שתיית מים בלבד על-פני היממה: משקאות ממותקים מוסיפים קלוריות מיותרות - וחורים בשיניים.

6. ארוחת צהריים: מנת בשר / קטניות לשם שמירה על מאגרי ברזל נאותים, אשר כה חשובים לתפקוד המוחי והגופני, תוספת פחמימות, ותוספת ירקות. מומלץ למלא את הצלחת כך שלפחות שליש-חצי ממנה יהיו ירקות. ולקינוח פרי.

7. פעילות גופנית אחר-הצהריים: 60 דקות פעילות מדי יום, עדיף במסגרת מובנית. כל ענף ספורט הוא טוב, וכדאי להגביר פעילות עצמאית כגון: משחקי כדור עם חברים, רכיבה על אופנים, הליכה, ריצה, ריקוד, לפי העדפת הילד.

8. ארוחות ביניים: פירות הם החטיפים של הטבע, והם מצוינים לשעות אחר-הצהריים. אפשרויות נוספות הן מעדני יוגורט, דברי מאפה בריאים, וכדומה.

9. צמצום טלוויזיה ומחשב: הגבלת שעות מסך לשעתיים ביום, כולל שיעורי הבית.

10. אכילת ארוחת ערב משפחתית "ישראלית": כדאי שתכיל לחם מדגנים מלאים, גבינות דלות שומן, ירקות, דגים, חביתה או ביצה קשה.

11. שינה: מומלצות תשע שעות שינה לילדים ולבני נוער.

פורסם בתאריך: 20/03/2017



 

Internet Explorer 5+ ,1024 x 768 : צפייה מומלצת - Yavne Municipality 2003 - 2014 © All rights reserved.